רוטמן זעם: "לא יכול להתמודד עם כמויות הפייק"

    איתי גדסי 1 Comment on רוטמן זעם: "לא יכול להתמודד עם כמויות הפייק"

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן מבהיר: "עילת הסבירות לא חלה על חקיקת הכנסת ולא תחול על חקיקת הכנסת"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשך הדיון בוועדת החוקה של הכנסת בביטול עילת הסבירות, לקראת הבאתה לקריאה שניה ושלישית במליאה.

    יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן התייחס לפרסומי הפייק והתבהלה אודות החוק: "אני כבר לא יכול להתמודד עם כמויות הפייק שמסתובבות. למען הסר ספק: עילת הסבירות לא חלה על חקיקת הכנסת ולא תחול על חקיקת הכנסת", הבהיר רוטמן. "אין קשר בין עילת הסבירות לחקיקת הכנסת. זה מצטרף לספין שלוחצים עליי להוציא מהחוק את ראשי הערים, חיפשתי ואני לא מוצא אותם בחוק. כשם שהפייקים שרצו בזמן הכנה לקריאה ראשונה היו פייקים, אני מציע למי שרוצה לדעת מה קורה בחוק לעקוב אחר דיוני הוועדה. אני נחרץ לא להוציא מהחוק אנשים שלא נמצאים בחוק.

    "רבים באו אליי ואמרו לי- איך אנשים פונים ללב שלך, ואתה מתעלם מהם. אני חייב לומר ואני אומר את זה לפרוטוקול, אם היה לי בדל אמון שדמעות התנין, שאנשים ששורפים את המדינה ומסיתים לשריפת המדינה, במשך חצי שנה מודאגים מהקרע החברתי… (בשלב זה קטעו חברי האופוזיציה את דבריו והיו"ר ח"כ רוטמן לא השלים אותם)

    עוד אמר רוטמן: "הצ"ח עברה בקריאה ראשונה לאחר דיון ארוך ומקיף והנוסח שהונח על שולחן המליאה עומד אל מול עינינו. ככל שבמהלך הדיונים נשמע רעיונות, הצעות לטיוב הנוסח או הבהרת הכוונה יותר טוב, אנחנו כמובן ניקח אותם, אבל על המהות, הצביעו בעדה אתמול 64 חברי כנסת ועל כן אנחנו מתקדמים לכיוון הקריאה השנייה והשלישית.

    "הצעת החוק כרגע עוסקת בממשלה, ראש ממשלה ושר אחר ונבחר ציבור אחר – כפי שיקבע בחוק. דהיינו, אם בעתיד תחליט הכנסת לכלול בחקיקה נבחרי ציבור אחרים שלא נמצאים בחוק היסוד, כדי לא לייצר בלבול מילים, שלא כל תיקון כזה ידרוש תיקון מחדש ופתיחה של חוק היסוד, שזה דבר שאנחנו משתדלים להימנע ממנו – מופיעות המילים "כפי שייקבע בחוק" בחוק. אם החוק עובר מחר בבוקר בלי שום שינוי בנוסח – אין שום שינוי בעילת הסבירות ביחס לראשי ערים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רוטמן לא ענה למה ששאלו אותו, אבל גם אלו ששאלו הפריעו לו כמו ילדים קטנים ("אני רק רוצה לעזור לך" היא לא עבדה על אף אחד כמובן, זה היתממויות-הצקות של ילדים קטנים)
      השאלה היא אם זמן מוגדר לשאלות, או שכל הערה חייבת להיות בהפרעות ואז הדובר גם יכול פשוט להתעלם ממנה.